Model biznesowy
i strategia
W latach 2024-2027, BIOCENT ma zamiar nadal realizować przyjętą strategie umacniania pozycji rynkowej poprzez:

Zgodnie z przyjętą strategią BIOCENT oferuje swoje produkty głównie poprzez dystrybutorów, którymi są sieci hurtowni, jak np.: Grupa HBH, Neptun, Rurex, Onninen, Tadmar, co znacząco zwiększa zasięg sprzedaży. Spółka ma w planach nawiązanie współpracy z kolejnymi dystrybutorami tej kategorii, ale również dotarcie do mniejszych, pojedynczych punktów sprzedaży.
BIOCENT posiada opracowaną strategię rozwoju eksportu, którą wdraża i w ramach, której realizowane są działania mające na celu wyeksponowanie Spółki na rynkach międzynarodowych min: udział w targach (IFAT w Monachium, BIG5 w Dubaju, INFRATECH w Essen), przetłumaczenie i pozycjonowanie strony www na języki: angielski, niemiecki, francuski, udział w konferencjach, seminariach i spotkaniach. Spółka posiada obsadzone, dedykowane stanowisko International Market Development Manager.
W 2024 roku BIOCENT ma w planach uruchomienie dedykowanej, zaprojektowanej na zlecenie platformy BIOSELEKT służącej do współpracy z projektantami i architektami, dzięki której będą oni mogli aktywnie wyszukiwać i dobierać produkty Spółki do inwestycji, które projektują. Pozwoli to im na bardzo szybki dobór odpowiedniego produktu i otrzymanie niezbędnych informacji i kart produktowych, a także schematów i danych technicznych. BIOCENT z kolei będzie miał dostęp do całej bazy inwestycji projektowanych przez uczestników platformy.
Obniżenie kosztów produkcji poprzez realizację zakupów hurtowych i komasację zapotrzebowania w celu osiągnięcia korzystniejszych warunków transakcyjnych, a także zakupów bezpośrednich z pominięciem importerów i dystrybutorów oraz dywersyfikację dostawców usług i surowców.
Badania i rozwój nad poprawą obecnych produktów i wprowadzanie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Obecnie trwają zaawansowane prace nad wprowadzeniem do regularnej sprzedaży tłoczni ścieków BIOLIFT.
Spółka planuje poprzez inwestycje w nowoczesny park maszynowy oraz zwiększenie stanów magazynowych surowców i półproduktów uzyskać krótszy termin realizacji na poszczególne produkty co przełoży się na bardziej atrakcyjną ofertę dla klientów. Zwiększenie nakładów na własne zaplecze produkcyjne przyczyni się do znacznego uniezależnienia się spółki od zewnętrznych usługodawców.
W planach BIOCENT na najbliższe miesiące jest wyposażenie i uruchomienie ekip serwisowych mogących sprawnie i profesjonalnie świadczyć usługi serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego co wpłynie korzystnie na postrzeganie Spółki przez klientów oraz zagwarantuje dodatkowe przychody.
BIOCENT przygotowuje się do realizacji inwestycji przewidzianej na lata 2027-2029 polegającej na budowie nowego zakładu produkcyjnego zlokalizowanego w Maryninie k. Lublina. Na działce o powierzchni 2h, po uzyskaniu odpowiednich warunków zabudowy, ma powstać zakład produkcyjny posiadający linie do produkcji zbiorników z włókna szklanego, polietylenu oraz żelbetu.
Spółka BIOCENT planuje zadebiutować na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Dołącz do nas i wspieraj przyszłość gospodarki wodnej!
Inwestycja w Biocent S.A. to szansa na udział w dynamicznie rozwijającej się branży inżynierii wodnej, która odgrywa kluczową rolę w rozwiązywaniu globalnych wyzwań związanych z gospodarką wodną.
Paweł Bury
inwestor@biocent.pl
+48 510-298-041
